Om mig!

Om mig:
Jag heter ju Moa Kumlin och är född 17 mars 1997.
Jag har hållt på med hästar mycket och när jag var liten men sedan slutade jag efter en olycka men för några år sedan började jag igen för jag saknade det.

Musik:
Jag lyssnar på Tokio Hotel och Jedward!

Designen:

Jag gör alltid mina designer själv! Och jag gör inte till andra. Dock skulle jag kunna lotta ut en om intresse finns hos mina läsare! Då är det bara säga till!

Zäta och jag:

Förra året blev jag medrtyttare på ett fjordsto vid namn Zäta som jag red första gången på ett ridläger. Det va trots allt en 50/50 chans att jag skulle aldrig skulle få se henne igen men varje gång vi har ställds inför nått har det slutat bra så det är nog VI. Dock va Zäta skadad förra vintern och då red jag en annan häst som heter X-ina och även hon har en del i mitt hjärta. Hon har lärt mig mycket.
X-ina rider jag fortfarande ibland men min kompis Louise brukar rida henne när hon är med!

Jag och X-ina trail träning södra falla vintern 2011    Jag och Zäta i sommaren 2011

I början var Zäta kanske inte hästen jag hade tänkt mig. Jag vågade inte änns galoppera på henne. Men med tiden har allt klarnat mer och mer och nu klarar vi allt!

Jag och Zäta förra året (5 dagar efter första gången jag såg henne)

Om Zäta:

Ras: Fjordhäst
Kön: Sto
Född: 2002-06-09
u: Knast Halsnaes 173
e: Lektra 2847
färg/tecken: Ljusbrunblack med stjärn
uppfödare: Anneli Sundqvist

Zätas pappa                                                          Zätas mamma

Anledningen till bloggnamnet:

Jag vill inte att ni ska tro att jag är en stjärna och kan allt om  fjordingar!
Bloggnamnet kommer från att Zäta har en sjärn!


I bloggen kommer jag även skriva om X-ina och Fröja Lysegull!

Fröja Lysegull                                                       X-ina

Kram Moa

Alla kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0