Ridpassen

Förra Tisdagen så hoppade jag lite på Zäta upp till 75cm. Det gick bra och hon va pigg och busade och bocka haha! I höger varvet hoppade hon allting fint men i vänstervarvet typ stanna hon och hoppa stillastående hela tiden;) Det va nog inget efter som vi hoppade i det varvet på ridlägret utan att hon reagera så det va nog bara att vi kom fel. Annars gick det bra och Zäta skötte sig fint!

igga mig

Sen i lördags så red jag och louise på X-ina och Zäta barbacka! Det gick bra och dom va lugna men vi red lite på banan innan och hoppade små hinder i trav och jag hoppade ca 40 tror jag;) Jag galopperade lite oxå och sen red vi ut en runda och travade och galopperade lite, och vi red även vilse haha så ridturen blev 30min längreXD Men sen kom vi in på rätt väg och fortsatte.

Det är så skönt nu när jag kan rida Zäta avslappnat utan att spänna mig och känna att jag hela tiden ska ramla av. Då när jag red ut barbacka och ramlade av så spännde jag mig väldigt mycket för att hålla mig kvar kan jag säga!

Har även funderat på att sluta på ridskolan nästa år och satsa mer på träningar och tävling och ta grönt kort, och även gå över till Laxå ridklubb och kanske gå med i hopplaget med Zäta. Dock har jag bara funderat så det är inget bestämt men hoppas att få komma ut på några tävlingar innan jag slutar på Zäta och köper egen häst.

//Moa

Alla kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0